RCK Ruđera Boškovića: stvoren temelj za kvalitetno obrazovanje mladih i pripremu za tržište rada

U Tehničkoj školi Ruđera Boškovića, 22. prosinca, održana je završna konferencija EU projekta Regionalni centar kompetentnosti Ruđera Boškovića.
Spomenuti projekt, čije je razdoblje provedbe od 29. ožujka 2020. do 29. prosinca 2023. godine, u cijelosti je financiran sredstvima Europske unije iz Europskog socijalnog fonda. Vrijednost projekta iznosi 49.508.697,83 kune, odnosno 6.570.933 eura.

Tijekom provedbe projekta održana su studijska putovanja i stručna usavršavanja nastavnika, proveden je razvoj kurikuluma, digitalizacija obrazovnih sadržaja i opremanje škole naprednom opremom, a sve su to temelji koji služe dugoročnom razvoju ove obrazovne institucije. Nova tehnologija i oprema iskoristit će se za daljnje unaprjeđenje procesa učenja, razvoj novih vještina te prilagodbu nastavnih programa suvremenim zahtjevima svijeta rada.

Đurđica Fuštar, prof. savjetnica, ravnateljica Tehničke škole Ruđera Boškovića istaknula je kako je najveće postignuće projekta stvaranje temelja za kvalitetno obrazovanje mladih i pripremu za svijet rada, i to postavljanjem visokih standarda obrazovanja. Ujedno je dodala kako dugoročne koristi suradnje s partnerima i tvrtkama obuhvaćaju prilagodbu obrazovnih programa potrebama gospodarstva te planiranje održavanja i unaprjeđivanja postignutih standarda.

Otkako je Tehnička škola Ruđera Boškovića imenovana Regionalnim centrom kompetentnosti, unaprijeđena je kvaliteta nastave u područjima industrijske automatizacije, naprednog upravljanja zgradama, obnovljivih izvora energije te održivih energetskih sustava. Razvijena su tri potpuno nova programa na razini 5 HKO-a za cjelovitu kvalifikaciju, četiri nova programa za djelomičnu kvalifikaciju, a moderniziran je kurikulum Tehničar za mehatroniku na razini 4.2 HKO-a. Također, ostvarene su jače veze s gospodarstvom. Kroz projektne aktivnosti razvijena je suradnja sa sličnim školama i Centrima, ali i visokim učilištima kako u Hrvatskoj tako i u inozemstvu.

Kontinuirano će se unaprjeđivati procesi učenja, razvijati nova znanja i vještine te izvoditi stalna prilagodba nastavnih programa i ostalih usluga suvremenim zahtjevima tržišta odnosno svijeta rada.

Prevladavanje svih izazova omogućeno je kroz suradnju s Gradom Zagrebom i pažljivo upravljanje resursima. Isto tako, pažljivim vođenjem projekta i suradnjom s relevantnim institucijama, uspješno su prevladane teškoće i osiguran je završetak projekta u zadanim rokovima.

Najveće postignuće ovog projekta je stvaranje temelja za kvalitetno obrazovanje mladih i pripremu za svijet rada. Završetak projekta RCK Ruđera Boškovića znači postizanje visokih standarda obrazovanja i stvaranje resursa koji će dugoročno koristiti školi, učenicima i zajednici.

Održivost i daljnji razvoj RCK-a bit će postignuti kroz pažljivo upravljanje resursima i suradnju s dionicima u zajednici, a naročito kroz podršku od strane osnivača Grada Zagreba, kao i Ministarstva znanosti i obrazovanja.

Koncept RCK Ruđera Boškovića prvi je ogledni primjer povezivanja strukovnog obrazovanja s industrijskim okruženjem u cijeloj Hrvatskoj, ali i u ovom dijelu Europe i šire.
Dugoročno će prenositi nove ideje u industriju te aktivno sudjelovati u implementaciji „Industrije 4.0“ u proizvodnim tvrtkama, pametnog nadzora i upravljanja energijom te uporabe obnovljivih izvora energije.

U projekt “RCK Ruđera Boškovića” uključeno je 10 partnerskih organizacija; Grada Zagreb, Elektrotehnička škola, I. Tehnička škola Tesla, Fakultet strojarstva i brodogradnje, Sveučilište Algebra, Klimaoprema d.d., Kraš d.d., Franck d.d., Purić d.o.o. i Projekt jednako razvoj d.o.o.

Tijekom završne konferencije, članovima projektnog tima, istaknutim pojedincima, predstavnicima partnerskih organizacija i podupirateljima dodijeljena su priznanja i zahvalnice, a posebno je bio dojmljiv kulturno – umjetnički program tijekom kojega se učenici izveli dramsku predstavu, a nastavnici su svirali i pjevali.